vrijdag 1 februari 2019

Bestuursleden gezocht!


 

Het voortbestaan van Wijkcommissie Hoge Akkers als zelfstandige stichting is in gevaar nu het bestuur binnenkort uit nog maar twee leden bestaat, Martin Claes en Iris Bominaar. Ben je geïnteresseerd om ons te komen versterken in onze contacten met wijkbewoners, gemeente en sociale partners, heb je 4 à 6 uur per maand tijd om hieraan te besteden, en woon je (grofweg) in het gebied tussen Luikerweg, Leenderweg, Europalaan en Zuidelijke Randweg, neem dan contact met ons op!

Taken van bestuursleden van de wijkcommissie zijn bijvoorbeeld:

  • contactpersoon zijn naar de professionals die het burenhulpprogramma in onze wijk dragen (Accent Op Ieders Talent - Talentenbank),
  • het bezoeken van inloopavonden van de gemeente bij projecten aangaande bestratings- en rioolwerkzaamheden of de aanpak van speeltuintjes,
  • wijkbewoners ondersteunen bij meldingen van overlast zoals hondenpoep of geurhinder (stank),
  • contactpersoon zijn voor sociale partners zoals Woningbelang en de Adviesraad Sociaal Domein,
  • wijkbewoners ondersteunen bij burgerinitiatieven,
  • nieuwsberichten en activiteiten op de website plaatsen,
  • informatie delen via de huis-aan-huis te verspreiden nieuwsbrief,
  • het organiseren van de Buitenspeeldag in het Wilhelminapark en Burendag,
  • algemene bestuurstaken zoals secretariaat, penningmeesterschap en voorzitterschap.

Er zijn momenteel projecten actief betreffende Speeltuintjes en de Talentenbank, en er is contact met de gemeente over bestratingswerkzaamheden aan de Molenstraat en over een riool- en bestratingsproject voor een deel van de Peperstraat, de Reisvennestraat en een deel van Hoge Akkers. De wijkcommissie verwacht verder nog informatie over de plannen voor het braakliggende terrein aan de Stakenborgakker en gesprekken over geurhinder in met name de Deelshurkse Akkers.

In voldoende bezetting is het naar verwachting voldoende als het bestuur van de wijkcommissie eens per twee maanden vergadert. Met net nieuwe bestuursleden erbij zal het bestuur de eerste periode waarschijnlijk echter ongeveer eens per maand vergaderen. 

Op woensdag 20 februari valt de beslissing over het zelfstandig voortbestaan van de wijkcommissie, dus neem bij interesse graag snel contact met ons op!

Laatste Nieuws

zaterdag 18 mei 2019
Bijeenkomst Wilhelminapark

Net zoals de omwonenden werd ook de wijkcommissie pas een week tevoren geïnformeerd over de bijeenkomst Wilhelminapark die afgelopen maandag, 13 mei, gehouden werd. Op zo'n manier kan een wijkcommissie zich niet nuttig maken voor de...

Lees meer...

maandag 15 april 2019
Bewonersbijeenkomst Stankoverlast - vervolg

De bewonersbijeenkomst over stankoverlast op dinsdag 2 april is bezocht door zo'n 60 wijkbewoners, met name vanuit Slechtvalk, Sakervalk, Molenstraat en omgeving, maar ook vanuit de Stakenborgakker en Parallelweg West. Stephan van Dongen leidde...

Lees meer...

vrijdag 22 maart 2019
Inloopavond herinrichting Parkeerterrein Kloosterplein

De Gemeente Valkenswaard organiseert een inloopbijeenkomst over de herinrichting van het parkeerterrein Kloosterplein op dinsdag 2 april van 18.30 tot uiterlijk 20.00u in de raadszaal van het gemeentehuis van Valkenswaard aan de Hofnar 15.

Lees meer...

Onze Facebookpagina