vrijdag 1 februari 2019

Bestuursleden gezocht!


 

Het voortbestaan van Wijkcommissie Hoge Akkers als zelfstandige stichting is in gevaar nu het bestuur binnenkort uit nog maar twee leden bestaat, Martin Claes en Iris Bominaar. Ben je geïnteresseerd om ons te komen versterken in onze contacten met wijkbewoners, gemeente en sociale partners, heb je 4 à 6 uur per maand tijd om hieraan te besteden, en woon je (grofweg) in het gebied tussen Luikerweg, Leenderweg, Europalaan en Zuidelijke Randweg, neem dan contact met ons op!

Taken van bestuursleden van de wijkcommissie zijn bijvoorbeeld:

  • contactpersoon zijn naar de professionals die het burenhulpprogramma in onze wijk dragen (Accent Op Ieders Talent - Talentenbank),
  • het bezoeken van inloopavonden van de gemeente bij projecten aangaande bestratings- en rioolwerkzaamheden of de aanpak van speeltuintjes,
  • wijkbewoners ondersteunen bij meldingen van overlast zoals hondenpoep of geurhinder (stank),
  • contactpersoon zijn voor sociale partners zoals Woningbelang en de Adviesraad Sociaal Domein,
  • wijkbewoners ondersteunen bij burgerinitiatieven,
  • nieuwsberichten en activiteiten op de website plaatsen,
  • informatie delen via de huis-aan-huis te verspreiden nieuwsbrief,
  • het organiseren van de Buitenspeeldag in het Wilhelminapark en Burendag,
  • algemene bestuurstaken zoals secretariaat, penningmeesterschap en voorzitterschap.

Er zijn momenteel projecten actief betreffende Speeltuintjes en de Talentenbank, en er is contact met de gemeente over bestratingswerkzaamheden aan de Molenstraat en over een riool- en bestratingsproject voor een deel van de Peperstraat, de Reisvennestraat en een deel van Hoge Akkers. De wijkcommissie verwacht verder nog informatie over de plannen voor het braakliggende terrein aan de Stakenborgakker en gesprekken over geurhinder in met name de Deelshurkse Akkers.

In voldoende bezetting is het naar verwachting voldoende als het bestuur van de wijkcommissie eens per twee maanden vergadert. Met net nieuwe bestuursleden erbij zal het bestuur de eerste periode waarschijnlijk echter ongeveer eens per maand vergaderen. 

Op woensdag 20 februari valt de beslissing over het zelfstandig voortbestaan van de wijkcommissie, dus neem bij interesse graag snel contact met ons op!

Laatste Nieuws

woensdag 18 november 2020
Geen koffie-uren Talentenbank in november en december 2020

Zoals in de Talentenbank-nieuwsbrief van november is meegedeeld aan de betrokkenen, zijn er in november en december geen koffie-uren in Het Huukske.

Lees meer...

zondag 8 november 2020
TU/e vraagt jouw mening over de leefbaarheid hier met de nieuwe N69

Denk je mee over een gezonde en duurzame leefomgeving?
Met de realisatie van de nieuwe N69 verandert de functie van de oude weg tussen Eindhoven, Waalre en Valkenswaard. Binnen het Ontwerplab gaan studenten van de TU/e (master...

Lees meer...

zondag 8 november 2020
Plusonline geeft financiële tips aan mantelzorgers

Een artikel dat op 28 oktober 2020 door Plusonline gepubliceerd is, werd onder onze aandacht gebracht omdat het van belang kan zijn voor manterzorgers: het gaat in op de mogelijkheden om gemaakte kosten, zoals reiskosten, vergoed te krijgen....

Lees meer...

Onze Facebookpagina