vrijdag 1 februari 2019

Bestuursleden gezocht!


 

Het voortbestaan van Wijkcommissie Hoge Akkers als zelfstandige stichting is in gevaar nu het bestuur binnenkort uit nog maar twee leden bestaat, Martin Claes en Iris Bominaar. Ben je geïnteresseerd om ons te komen versterken in onze contacten met wijkbewoners, gemeente en sociale partners, heb je 4 à 6 uur per maand tijd om hieraan te besteden, en woon je (grofweg) in het gebied tussen Luikerweg, Leenderweg, Europalaan en Zuidelijke Randweg, neem dan contact met ons op!

Taken van bestuursleden van de wijkcommissie zijn bijvoorbeeld:

  • contactpersoon zijn naar de professionals die het burenhulpprogramma in onze wijk dragen (Accent Op Ieders Talent - Talentenbank),
  • het bezoeken van inloopavonden van de gemeente bij projecten aangaande bestratings- en rioolwerkzaamheden of de aanpak van speeltuintjes,
  • wijkbewoners ondersteunen bij meldingen van overlast zoals hondenpoep of geurhinder (stank),
  • contactpersoon zijn voor sociale partners zoals Woningbelang en de Adviesraad Sociaal Domein,
  • wijkbewoners ondersteunen bij burgerinitiatieven,
  • nieuwsberichten en activiteiten op de website plaatsen,
  • informatie delen via de huis-aan-huis te verspreiden nieuwsbrief,
  • het organiseren van de Buitenspeeldag in het Wilhelminapark en Burendag,
  • algemene bestuurstaken zoals secretariaat, penningmeesterschap en voorzitterschap.

Er zijn momenteel projecten actief betreffende Speeltuintjes en de Talentenbank, en er is contact met de gemeente over bestratingswerkzaamheden aan de Molenstraat en over een riool- en bestratingsproject voor een deel van de Peperstraat, de Reisvennestraat en een deel van Hoge Akkers. De wijkcommissie verwacht verder nog informatie over de plannen voor het braakliggende terrein aan de Stakenborgakker en gesprekken over geurhinder in met name de Deelshurkse Akkers.

In voldoende bezetting is het naar verwachting voldoende als het bestuur van de wijkcommissie eens per twee maanden vergadert. Met net nieuwe bestuursleden erbij zal het bestuur de eerste periode waarschijnlijk echter ongeveer eens per maand vergaderen. 

Op woensdag 20 februari valt de beslissing over het zelfstandig voortbestaan van de wijkcommissie, dus neem bij interesse graag snel contact met ons op!

Laatste Nieuws

zaterdag 13 maart 2021
Lichtviering 14 maart: "Alleen loop je sneller, samen kom je verder"

Op zondag 14 maart is de laatste Lichtviering van dit seizoen, zoals gewoonlijk om 19.15u in de Ontmoetingskerk (Julianastraat 12, Valkenswaard). Het thema is: “Alleen loop je sneller, samen kom je verder”. Let wel op de...

Lees meer...

vrijdag 29 januari 2021
"Lichtviering" 7 februari gaat niet door

De organisatie van de "lichtvieringen" in de Ontmoetingskerk in onze wijk meldt dat de viering van 7 februari niet doorgaat:

Lees meer...

zaterdag 16 januari 2021
Digitale workshop Brandveiligheid

De gemeente Valkenswaard organiseert in samenwerking met de Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost een aantal digitale workshops in het kader van brandveiligheid. Thema van deze digitale workshops betreft ‘Hoe brandveilig is jouw...

Lees meer...

Onze Facebookpagina