vrijdag 1 februari 2019

Bestuursleden gezocht!


 

Het voortbestaan van Wijkcommissie Hoge Akkers als zelfstandige stichting is in gevaar nu het bestuur binnenkort uit nog maar twee leden bestaat, Martin Claes en Iris Bominaar. Ben je geïnteresseerd om ons te komen versterken in onze contacten met wijkbewoners, gemeente en sociale partners, heb je 4 à 6 uur per maand tijd om hieraan te besteden, en woon je (grofweg) in het gebied tussen Luikerweg, Leenderweg, Europalaan en Zuidelijke Randweg, neem dan contact met ons op!

Taken van bestuursleden van de wijkcommissie zijn bijvoorbeeld:

  • contactpersoon zijn naar de professionals die het burenhulpprogramma in onze wijk dragen (Accent Op Ieders Talent - Talentenbank),
  • het bezoeken van inloopavonden van de gemeente bij projecten aangaande bestratings- en rioolwerkzaamheden of de aanpak van speeltuintjes,
  • wijkbewoners ondersteunen bij meldingen van overlast zoals hondenpoep of geurhinder (stank),
  • contactpersoon zijn voor sociale partners zoals Woningbelang en de Adviesraad Sociaal Domein,
  • wijkbewoners ondersteunen bij burgerinitiatieven,
  • nieuwsberichten en activiteiten op de website plaatsen,
  • informatie delen via de huis-aan-huis te verspreiden nieuwsbrief,
  • het organiseren van de Buitenspeeldag in het Wilhelminapark en Burendag,
  • algemene bestuurstaken zoals secretariaat, penningmeesterschap en voorzitterschap.

Er zijn momenteel projecten actief betreffende Speeltuintjes en de Talentenbank, en er is contact met de gemeente over bestratingswerkzaamheden aan de Molenstraat en over een riool- en bestratingsproject voor een deel van de Peperstraat, de Reisvennestraat en een deel van Hoge Akkers. De wijkcommissie verwacht verder nog informatie over de plannen voor het braakliggende terrein aan de Stakenborgakker en gesprekken over geurhinder in met name de Deelshurkse Akkers.

In voldoende bezetting is het naar verwachting voldoende als het bestuur van de wijkcommissie eens per twee maanden vergadert. Met net nieuwe bestuursleden erbij zal het bestuur de eerste periode waarschijnlijk echter ongeveer eens per maand vergaderen. 

Op woensdag 20 februari valt de beslissing over het zelfstandig voortbestaan van de wijkcommissie, dus neem bij interesse graag snel contact met ons op!

Laatste Nieuws

dinsdag 17 september 2019
Betaal ik teveel eigen bijdrage aan de gemeente?

Vanuit Burgerinitiatief Sociaal Domein ontving de wijkcommissie een informatiebrief over de eigen bijdrage aan de gemeente. Hierbij delen we deze met u:

Lees meer...

vrijdag 23 augustus 2019
Verslag Stankoverlast eindelijk verstuurd

Op donderdag 22 augustus heeft de gemeente het verslag van de eerste bijeenkomst van de klankbordgroep Geurhinder, die plaatsvond op 4 juli jl., toegestuurd aan de betrokken wijkbewoners: Lees meer...


donderdag 1 augustus 2019
Vervolgbijeenkomst Stankoverlast pas na zomer

Tijdens de bewonersbijeenkomst van 2 april over 'geurhinder' (stankoverlast) gaf de gemeente aan dat er nog voor de zomer een vervolgbijeenkomst plaats zou vinden. Nu de klankbordgroep van wijkbewoners, die op 2 april gevormd is, een gesprek...

Lees meer...

Onze Facebookpagina